Beste cliënten en medewerkers,
Dit stukje gaat over mijn nieuwe voorziening die ik sinds 12 april j.l. in gebruik heb.
In 2010 was ik in Utrecht bij de jaarbeurs, toen werd daar de zogeheten (supportbeurs)gehouden. Deze beurs richt zich volledig op de mens met een beperking m.b.t. Allerlei gebieden van voorzieningen en aanpassingen, en wordt om de 2 jaar gehouden. De volgende is in 2018 bezoek www.supportexpo.nl voor gratis toegangskaarten.
Zo was ook de leverancier van de rolstoelscooter in de volksmond Pendel aanwezig. Nadat ik was wezen kijken bij deze dealer, was mij de vraag gesteld door een medewerker van dit bedrijf Huka: wilt u een proefrit maken? Dat was mij toen zo bevallen,dat ik voor mij zelf al gauw tot het volgende besluit kwam:als ik mijn zelfredzaamheid wil vergroten,en het taxivervoer te veel obstakels oplevert, dan ga ik proberen deze pendel aan te vragen via de gemeente.
Het heeft mij wel 1half jaar juridische strijd gekost om de gemeente Schagen te kunnen overtuigen dat het huidige vervoerssysteem niet goed geregeld is, maar het resultaat is er! En het is een enorme vooruit in je zelfredzaamheid,zo ervaar ik vanaf het moment dat ik er mee ben gaan rijden.
Maar het grappige aan dit verhaal is, ik moest de gemeente en het bedrijf waar hij in onderhoud staat, uitleg geven over het bestaan van de Rolstoelscooter.
De pendel is ontworpen vanuit het idee: "Je kunt vanaf je vertrekpunt nu ook als rolstoelgebruiker op je eindbestemming komen, en ben dus niet meer afhankelijk van anderen" . En in tegenstelling tot scootmobiel geld je hebt altijd de beschikking over je rolstoel.
Groetjes Jeroen Muntjewerf